تحولات لبنان و فلسطین

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: توسعه مهارت‌های فنی در اولویت آموزش و پرورش خراسان رضوی است.

توسعه مهارت‌های فنی در اولویت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی است
به گزارش قدس آنلاین ، محمد خدابنده ظهر امروز در جمع مدیران مدارس و جمعی از فرهنگیان شهرستان باخرز اظهار داشت: رویکرد کلی آموزش و پرورش در حال حاضر فرهنگی است و با توجه به این که حجم عظیمی از سرمایه انسانی کشور در مدارس مشغول به تحصیل هستند قطعا توجه به این بخش سبب تاثیرات مثبت در تمامی بخش‌های جامعه می‌شود. امروز اگر در دانش آموزان مدارس ما روحیه تکامل، رشد و توسعه طلبی ایجاد شود قطعا کشور در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: باید قبول کنیم که در سال‌هایی که پشت سر گذاشتیم با توجه به شرایط و اقتضائاتی که وجود داشته به آموزش و پرورش آن چنان که باید توجه نشده و اگرچه در بسیاری از شاخص‌های کشور رشد قابل توجهی داشتیم اما هنوز در حوزه تعلیم و تربیت به ویژه در بخش زیرساخت‌ها و همچنین توجه به بهبود معیشت فرهنگیان با مشکلاتی مواجه هستیم. 

خدابنده افزود: امروز دشمنان ما جنگ سنگین اقتصادی را برعلیه ایران پیگیری می‌کنند و با توجه به دشواری‌هایی که قرار گرفتن در این برهه حساس برای کشور ایجاد کرده باید با ایجاد اتحاد بین اقشار مختلف مردم به دنبال توسعه کشور در تمام ابعاد باشیم.

وی اضافه کرد: رشد علمی کشور در دوران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی چشمگیر و قابل توجه بوده و امروز شاهد اثرات این رشد در زندگی مردم هستیم، بخش بزرگی از توفیقی که در این بخش داشتیم را مدیون آموزش و پرورش و معلمان هستیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: توسعه اخلاق اسلامی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در بین دانش آموزان باید یکی از اولویت های اصلی مدیران و معلمان مدارس ما باشد و در کنار این براساس تاکیداتی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موردنظر قرار گرفته باید به سمتی حرکت کنیم که دانش آموزان ما با دورشدن از توجه به محفوظات برای زندگی کردن در اجتماع آماده شوند. 

خدابنده با بیان این مطلب که اعتقاد ما این است که برای ایجاد عدالت اجتماعی در وهله نخست عدالت آموزشی را ایجاد کنیم افزود: قطعا اگر در این بخش موفق باشیم نتایج آن در آینده سبب توسعه فرهنگ آموزش و پرورش تمام ساحتی خواهد شد.ایجاد نشاط و پویایی در مدارس در کنار بسترسازی نشاط معنوی در مدارس هم نقش مهمی در تربیت دانش آموزانی در تراز سند تحول بنیادین خواهد داشت. 

وی ادامه داد: مدارس ما مدرسه زندگی نیستند، باید تلاش کنیم دانش‌آموزان ما در فضای مدرسه زندگی کردن را بیاموزند و بتوانند در جامعه ارتباط خوبی با سایر مردم داشته باشند. توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش یکی دیگر از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است و به دنبال این هستیم که با اجرای طرح‌هایی مانند ایران مهارت در زمینه افزایش گرایش دانش آموزان به این رشته‌ها گام برداریم. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.